Droger ska vara farliga

Det finns en obefogad vilja att droger ska vara farliga, visst droger är inte att leka med och en del droger är absolut inget att leka med, många personer har farit illa pga droger och när man säger nej till droger för att man har en rädsla för att de kan vara farliga har jag full förståelse för det.

Den drogen jag kommer att reflektera mest över är cannabis eftersom det är den drog det råder mest debatt om

Av någon anledning, eller utan anledning, väljer man att endast lita på rapporter som visar på att droger , speciellt cannabis, är farliga. När det kommer en rapport som tex denna så jublar man och när det kommer en som denna så muttrar man. Vad beror det på? är det för att man känner att man har spenderat halva livet nykter i onödan?
Om man har uppfattningen att droger är farliga vilket nästan alla inklusive jag själv har så utgår man från att man har rätt. Men om jag skulle bli motbevisad blir jag snarare glad än besviken för att jag hade fel, detta betyder ju faktiskt att de som trots allt brukar droger inte tar fullt så stor skada av drogen och det är ju bra eller hur.

jag försöker komma på anledningar att tycka det är bra att droger är farliga, finns det en stor massa som profiterar på att droger är farliga? Viljan att droger ska vara farliga kanske inte är obefogad ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback