vaccinera dig! ...?



varför får jag känslan av att jag blir tvingad att vaccinera mig?
- av solidariska skäl borde du vaccinera dig
- jo det är klart du ska vaccinera dig
- tänk på riskgrupperna, förhindra att du smittar dem
- nej det finns inga risker med vaccination
är saker man får höra när man visar på tveksamhet gällande vaccinet

jag ser det som en självklarhet att ifrågasätta vaccinet
det innehåller kvicksilver - ja men det är så lite så det är ingen fara! får man höra då
men nu ska man få det injicerat rakt in i blodomloppet, är inte det lite skillnad mot att äta fisk som innehåller kvicksilver, vilket gravida rekommenderas att inte äta
rekommenderas gravida att inte vaccinera sig? nej, eftersom vaccin har beställts till hela sveriges befolkning och jag tvivlar på att ingen är gravid nu
vaccinet innehåller också ägg, äggvita förmodar jag, vilket man som äggallergiker eller vegan inte bör inta på något sätt speciellt inte via en spruta

jag såg på ett program på svt igår som hette jag och min familj - Sara 10 år gammal, en av de två barnen som filmade sina familjer, hade en handikappad storasyster det specifika handikappet storasystern hade kommer jag inte ihåg men orsaken till varför hon hade handikappet var på grund av en vaccination
så att säga att det är helt riskfritt att vaccinera sig vare sig det är mot svininfluensan eller något annat är fullkomlig idioti

länkar:
Stoppa vaccinations-fundamentalisterna
www.melisa.org/thimerosal
jag och min familj
Olika syn på vaccinationsordning
Rädsla berövar handlingsförmåga och medmänsklighet
vill vaccinera stockholmare
Svininfluensan når längre ner i lungan
Influensan stoppar profylaxkurser
the love police


Kommentarer
Postat av: Martin

Av solidariska skäl borde du vaccinera dig - Ja

Tänk på riskgrupperna, förhindra att du smittar dem - Ja

Två viktiga fakta. Vad gäller risker med vaccination är det bättre att se till statistik än tänk om eller men. På patient-Fass kan man läsa in sig på rapporterade biverkningar som inträffat i nära anslutning till vaccination. Observera att de kan ha inträffat av helt annan orsak, men rapporteras ändå, för säkerhets skull. För det prototypvaccin som legat till grund för det vaccin som håller på och distribueras kan man läsa mer på http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20070324000011&DocTypeID=7



Vaccinet innehåller inte äggvita. Vaccinet är framodlat på hönsägg, kan därmed innehålla små mängder äggprotein. Är man äggproteinallergiker (OBS! allergiker) ska man inte ta vaccinet.



Vaccinet injiceras intramuskulärt, inte intravasalt (direkt i blodet).



Vad gäller kvicksilver i vaccinet bör man nog ta del av läkemedelsverkets syn på saken:



__31630.aspx" rel="nofollow">http://www.krisinformation.se/web/Pages/NewsPage__31630.aspx

2009-09-14 @ 17:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback